Behandelingen

Bij Tandartspraktijk Groeneveld kunt u terecht voor algemene tandheelkunde en kindvriendelijke behandelingen. Kinderen ontvangen bij ons extra aandacht, geduld en vertrouwen, waardoor levenslange angst voor de tandarts wordt vermeden. Hieronder vindt u onze meest uitgevoerde behandelingen.

Periodieke controle

In principe wordt uw gebit twee keer per jaar gecontroleerd. Wij controleren hierbij op cariës (gaatjes) en op de conditie van uw tandvlees (parodontium). Een geringe hoeveelheid tandsteen wordt direct tijdens deze controle verwijderd.

Vullingen

Tijdens het repareren van gaatjes wordt het tandbederf weggenomen en wordt er een vulling aangebracht. In onze praktijk wordt met wit vulmateriaal gewerkt.

Kronen en bruggen

Indien er onvoldoende houvast is voor een gewone vulling, kunnen kronen en bruggen een duurzaam alternatief vormen. In het geval van bijvoorbeeld verkleurde, of slechtgevormde tanden en kiezen kunnen kronen en bruggen ook gebruikt worden ter verbetering van het uiterlijk.

Wortelkanaalbehandeling

Wanneer een deel van een tand/kies ontstoken is en pijn veroorzaakt kan een wortelkanaal- of een zenuwbehandeling noodzakelijk zijn. Deze behandeling vindt in de meeste gevallen onder verdoving plaats. Het pulpaweefsel met daarin de zenuwvezels zullen verwijderd worden, waardoor de pijn verdwijnt en de ontsteking wordt verholpen. Vervolgens worden de wortelkanalen hermetisch afgesloten waardoor toekomstige infecties worden voorkomen.

Extracties en prothetiek

Het trekken van gebitselementen, zoals een verstandskies en het vervaardigen van partiële of volledige protheses behoort ook tot de algemene tandheelkunde. In sommige gevallen wordt u doorverwezen naar een kaakchirurg.

Tarieven

De tandartstarieven voor 2015 zijn vastgesteld door de overheid en zijn dus voor iedereen gelijk. Download hier de tarieven voor tandheelkundige zorg 2015.

Kleine bedragen worden in de meeste gevallen direct aan onze balie gepind, waarna u een declaratie meekrijgt die u kunt indienen bij uw verzekering. Voor grotere bedragen kunt u een nota meekrijgen, die u kunt declareren bij uw verzekering en binnen 14 dagen dient te voldoen.

Onze nota’s zijn altijd gespecificeerd met de uitgevoerde behandelingen en bijbehorende codes.